dimarts, 23 de setembre del 2008

No n'hi ha un, sinó varis d'universos.. (tú a quin estàs)



----------------
Now playing:
The Beatles - Across the Universe
via FoxyTunes

Si havia algun tema en el qual existia un consens ampli, fins i tot entre científics i religiosos, aquest era l'origen de l'Univers. Paul Steinhardt, físic i cosmòleg de la Universitat de Princeton i autor del llibre Endless Universe, ha concebut un model teòric que desconcerta als religiosos i sorprèn als acadèmics. Segons el model cíclic de Steinhardt, el cosmos no té ni principi ni fi.
(vídeo de Redes)

21 comentaris:

joan manel ha dit...

hola pau soc en joan manel

aquest video m'ha agrat per tot el que explicava i com ho explicava ja que se entenia molt bé tot el que volia dir n'Eduard
també m'ha agradat així com etava fet ja qué alternaven discurssos amb imatges
amés ho he entés més bé ja que tú ens ho havies explicat a la classe i jo ha fet que encara ho entegués millor

bé això és tot fins una altre

Xesca Pinder ha dit...

Bon dia Professor soc na Xesca Pinder de B1C;
El vídeo és molt interessant, però encara que ho he vist dos pics i tenc aquí un paper ple d'anotacions, seguesc fora acabar d'entendre-ho.
Tot i això les imatges m'han ajudat molt a enterar-me una mica.
Bàsicament és lo que ens vares explicar l'altre dia, o sigui que d'alguna cosa me n'he enterat.
Bé Pau tingues un bon cap de setmana,
fins dimarts

Ceipmiquelduranisaurina ha dit...

ola pau! soc na Caterina Coll de la classe b1C.
aquest video m'ha ajudat a entendre mes el que ens vares explicar a classe l'altre dia i le trobat molt interessant.
m'ha agradat que ens posesis un video amb aquestes explicacions perque em d nr mes cultura i ganes de mirar endavant i no creurer-mos tot el que ens diuen perque quolque dia ens trobarem una noticia de lo mes absurda i sense cultura ens creurem tot el que ens diuen!

be en definitiva que m'ha agradat sebre mes coses delnostre univers i si treuen altres teories ens agradaria que mos les expliquessis!
un beso i fins dimars!

Magda Villalonga ha dit...

Holaa Pau som na Mª Magdalena Villalonga de B1C.

El video ma ajudat bastant per entendre un poc més el que ens vares explicar el darrer dia a classe, tot i que realment des del meu punt de vista costa un poc entendre tot el que ens conten sobre l'univers i les teories que han sorgit fins ara.
Però amb les imatges i les explicacions que surten ho e entés una mica més que a classe.
Encara seguesc sense entendre algunes coses però suposo que algun dia u acabaré d’entendre.
Es el que ens vares explicar el darrer dia a classe però de manera més extensa i amb més material i amb l'ajuda de persones que coneixen realment bé tot el que esta relacionat amb el món de la ciència.

Fiins el pròxim dia!
Adeeeu :)

maaria ha dit...

Pau soc na maria de B1C, el video ha estat molt interessant i ha reforçat tot el que ens vares explicar a classe, ajuda bastant per entendre millor tot lo que esta relacionat amb lùnivers veure les explicacions amb imatges, era una cosa per jo ja que a làltre escola no feiem aquestes coses, encara aixi hi ha coses que no he entes pero amb les explicacions a classe tot quedara entes

Mikel ha dit...

No he pogut veure aquest video perque els ordinadors del pau cases noves són ''molt bons''.M'he sap molt de greu,mirare de cercar un altre ordinador.


Mikel Illán Ferragut B1C

Mikel ha dit...

hola soc en guillem reus de B1C
la teoria de les membranes hem resulta més creible perqué l'altre hem resulta mes difícil de creure perquè no m'he puc creure que res es pugi expandir tant en tant poc temps.

//juanan// ha dit...

Hola pau soc en juan antonio de b1c,he tengut problemes per veure el video pero de totes maneres em va resultar tan impresionant que me era imposible creure-ho.

adeu,ja ens veurem.

Coloma perez ha dit...

hola soc Coloma de B1B

El video no m'ha agradat gaire perquè no l'entenia molt bé però qui tengui curiositat per sebre qualque cose sobre l'univers li recomanaria aquest video.

Joana ha dit...

Buenas!Som na Joana Mª Córcoles de B1B, sa classe que te deixa taaants comentaris...Som es aplicats noltros. Be, es vídeo està bé, menys complicat de lo que pareixia, no diré que ha estat massa llarg perquè toca ser-ho, però be, que consti.
En es principi quan xerra de que a una teoria se li van afegint coses més complexes fins que arriba un altre que explica coses que la primera no pot i de forma més simple, m'ha recordat a lo que tu explicaves fa algunes classes. Això m'ha paregut molt interessant perquè és una de les idees principals que s'han de comprendre per entendre el sorgiment d'aquestes noves teories. Respecte a la nova hipòtesi dels orígens de l'univers crec que s'idea s'entén més o manco bé, encara que me pareix un poc macabra sa visió de ses branas i això de que estiguem aferrats com a mosques al nostre univers...
Tema de més universos: Me pareix un poc decepcionant això de sabre que no podrem sortir mai des nostre univers segons aquesta nova teoria. Be, tanmateix ja tenim bastant amb intentar sortir del nostre sistema solar.
P.D. Lo millor d'aquest vídeo es s'accent macarrònic en anglès de'n Punset.
Au, ja tens un comentari més(llarget...No vares possar límit), ara no posis un examen a traició que he complit!

Laszlo ha dit...

Laszlo von Pressentin, B1B

Aquest video ve a ser mes o manco el mateix que ens has contat tu, menys que te deixa ses idees més clares amb unes imatges bones i no amb uns dibuixets teus de sa pissarra. Han estat uns 28 minuts de la meva vida un poc avorrits però ben aprofitats

tomeu ha dit...

Hola Pau soc en Tomeu de B1C

Cuan mos vares explicar a classe l'origen de l'univers no me va quedar massa clar pero grasis a n'aquest video ja tenc una petita idea de com es l'univers pero crec que l'univers no es axi tal ment com diven i que queda molt per descobrir.

fanny ha dit...

Soc na Fanny de B1C

Aquest video m'ha ajudat a entendre lo que tu ens vares explicar a classe, abanç de que tu mos explicares tot allò jo no tenia un gran coneixement de l'univers però ara ja t'ho sabria explicar!!


chao*

Tania Salazar ha dit...

Hola soy Tania de B1C

Menos mal k nos explicastes esto un dia en clase por que si no creo que me hubiera liado un poco... pero bueno ahora lo e entendido mejor y se me han aclarado algunas cosas.
Eso de que estamos como moscas pegados al universo me resulta un poco raro... pero supongo que podria ser.

Hasta el martes!

Rafel Riutort ha dit...

bones!
pues lo de k hi ha molts univers ,no sebria k dirte x k no se k hi ha mes enllà ,no ho he vist,...lo k si he vist es expediente X ,k si fos veritat et podria dir k si, k ni ha fins hi tot et podria dir k hi ha vida en altres planetes pero km k es ciencia ficció .wno no he vist pero me fiaria de sa ciencia ja k ha dit moltes veritats i direm k si ,lo k me va sorprendre k vares dir a clase es kuan va haver el big bang va fer una exploció tan grosa k enkara sa pt eskoltar el so.

Sara Botello ha dit...

Hola Pau!!!!!!!

Em record de que vares comentar ja fa temps aquest vídeo .Jo la veritat és que molt no que entès però be dóna igual.
Jo personalment no tinc ni idea si n'hi ha o no un univers o més d'un univers perquè no sóc cap científica i sincerament crec que això tampoc ens ajudaria molt en l'actualitat...

Això és tot per avui...

Fins el pròxim dia Pau :)

Ona Borràs ha dit...

L' univers, la mateixa parauala asusta i a avisa de la sema imensitat.
Parlar d' aquest tema em crea una senssaió d' asficcia. Agobia l' idea d' un espai tan gran i tan fosc sobre nosaltres.
Per si una no fos poc ara diuen que n' hi ha molts més, i que tota aquella historia tan divertida i bon de recordar(suposo que pel seu nom "Big Ban") sobre l' origen de tot plegat no es certa.
El video ha estat batnat complicat d' entedre, apart de que era bastant llarg i aveages perida el fil.
En resum que tot aixo de l' expansio de l' unviers, l' orgien d' aquest i on acaba, es un cap d' estudi infinit, i estic segura que aquesta no sera la darrera teoria que es desenvolupara sobre el tema.

Llorenç Abrines ha dit...

No l'he acabat d'entendre :S

Segur que a qui li interesi l'univers li agradarà, ja que l'Eduard ho explica bé.

Yeison ha dit...

Hola!!
Aquest video em va agradar bastant perquè m'agrada tot lo relacionat amb l'univers, la natura i coses d'aquestes. El video estava molt bé, no vaig tenir problemes per entendrer-lo

Raquel Riveros ha dit...

Hola soc na Raquel de b1c
Aquest video ha explicat tot lo que no sabem sobre l'univers, o axo crec jo, les imatges del video han estat una ajuda per poder entendre més be l'univers, i no se que mes dir..

antonia varo B1B ha dit...

es un video bastant interessant perque esta ben organitzada la informacio i jo estic en el mateix univers que tu!!!