dijous, 5 de març del 2009

L'expressió de la informació genètica

Aquí teniu una sèrie d'enllaços amb animacions molt xules sobre la transcripció i la traducció del missatge genètic. Són processos que poden semblar complexos en principi, però la seva visalització els fa molt senzills.
DNA transcription http://medlab.lzu.edu.cn/image/flash/8.swf
Traducció http://www.edumedia-sciences.com/a77_l3-traduccion.html
Protein synthesis animations http://www.wisc-online.com/objects/index_tj.asp?objID=AP1302
http://www.abdn.ac.uk/~clt011/flash/samples/protein.swf

Aquest darrer enllaç és un joc, de la Universitat d'Utah, on hareu de sintetitzar la vostra pròpia proteïna. Animau-vos!
http://learn.genetics.utah.edu/es/units/basics/transcribe

20 comentaris:

Coloma perez ha dit...

Hola Pau

Crec que a la meva classe hauràs de tornar ha explicar aixó que apareix en les pàgines webs o és el mateix que l'activitat que ens vàres manar a fer a classe? Perquè si és així cualque coseta he entés.
La veritat és que no se molt bé com comentar-te aquest apartat.
En realitat tot aixó de la genética no m'hi interesa gàire i no m'agrada perquè ho trob massa difícil i no l'entenc.
Així que millor que comencen un altre tema tot d'una sinó vols que ens dormiguem a classe.

Adeu!

Sara Botello ha dit...

Hola Pau!

Bé mira he fet lo del joc aquell de les proteïnes però la veritat és que no m`ha quedat massa clar perquè això de la genètica és molt complicat i sobretot per a la gent que és més de lletres...
He fet lo que varem fer l'altre dia a classe això de les combinacions d'aminoàcids amb altres...
No dubto en que la genètica sigui important però la veritat es que també he mirat lo de les altres pàgines webs de el ARN i el ADN i no m'ha quedat gens clar... és més crec que m’embulla’t més encara.

Això es tot perquè no sé que més dir d'aquesta notícia...
Així que adéu Pau i fins dimarts=)

Tania Salazar ha dit...

Hola Pau

he mirado las paginas y parecen interesantes, pero la verdad es que no me he enterado muy bien de lo que queria decir. Creo que la genetica es muy liosa...

nos vemos!

alice ha dit...

Hola Pau,

Aquest tema, per a mi ha esta un poc complicat d'entendre, perquè hi ha mes noms més raros.. i la veritat ,perquè necessitam saber tot aixó?
Ens ho vares explicar a la classe... però per mi va ser un poc difícil.. però bé
no se que puc comentar sobre aquesta notícia..
he intentat fer aquest joc o nosé que era xD, que hi havia a l'enllanç,..però no m'ha resultat.
Només m'ha quedat clar que hi ha dos tipos de mol.lècules?ADN,ARN..

la genètica es bantant complicada, baix el meu punt de vista .

adew, fins dimarts!

//juanan// ha dit...

Hola sóc en Juan Antonio de B1C.

Les animacions estan molt be, pero crec que la mes completa es la de la segona direcció que mostra la rao de la combinacio dels diferents proteines amb l'Adn,pero crec que antes s'hauria de haber aprengut la explicació a clase,perque si no has ates a clase dificilment es pot entendre tot com es fa la copia dels diferents aminoacids.
Adeu.

f.m.pinder ha dit...

Hola Pau sóc na Xesca Pinder (B1C);
Jo antes no m'enterava d'això de la genética, especialment a n'això de l'ADN i ARN, però aquest joc m'ha anat bé i tot. L'únic que no m'ha quedat clar és això d'agrupar la cadena d'ARN en triplets. Tot lo altre crec que m'he enterada d'alguna cosa.
Bé el joc m'ha agradat molt, és molt graciós, i les animacions estan molt bé. Deu ser molt més difícil del que sembla intentar explicar d'una manera senzilla una cosa tan complicada com la genètica, i això s'ha de tenir en compte.
Bé, supos que no em queda molt a dir, així que fins dimarts Pau!!

Llorenç Abrines ha dit...

Bones Pau

He fet es joc aquell, però no m'he enterat de res. És massa complicat.

Això de que la seva visualització es fa molt senzilla, mentida.

Me sap greu, però d'aquesta notícia poca cosa més es pot dir.

Au dew!

guille ha dit...

estaven be aqueixes animacions pero la malloria m'han estat dificil d'entendre, aixi que no se que posar en aquest comentari

Anònim ha dit...

Hola Pau soy Mikel de B1C;

Sobre estos temas no entiendo demasiado asi que estos enlaces no me han aportado mucha información.Me gustaria que hablaras más sobre genetica en clase ya que es un tema interesante y me aportaria un poco de cultura general.

Estefania Perez ha dit...

Soc na fanny de B1C,
Be tot això de sa genètica i lo des joc de ses proteïnes i això no ma quedat clar. O vax entendre cuan o vares explicar a classe però això m'ha embuat.
Trob que es un tema interesant i que un altre dia em podríem tornar a xerrar i aclarar dubtes que per lo que veix nigú té ses coses clares.


Adeuu!

anabel ha dit...

Hola!

Tot aquest tema de la genetica és interesant però també és bastant complicat.A jo no m'ha quedat massa clar...

Be,adeu!

Raquel Riveros ha dit...

Hola sóc na Raquel de B1C.

M'ha quedat ben clar amb ses animacions la produccio de la proteina. Trob que és un procés bastant complicat...

Ara intentare de fer la proteina amem que me surt...

Fins demà.

tomeu marc munar ha dit...

Hola Peu.

Es dia que o vares explicar a classe jo no i era, i e mirat ses pagines webs i no e entes res axixi qie nose que te puc comentar...

Això de sa genètica es molt complicat i a la vegada no m'interesa molt..


Adeu

Ceipmiquelduranisaurina ha dit...

ola pau!
he fet lo des joc pero lo de sa captura de pantalla i enviarto no ma anat be,ja me diras com o faig..
i dirte que m'ha parescut molt interessant aquest joc ja que estava molt liada amb el tema de la genètica..
no es que magi desliat moltiisim peroo algoo he entes.

engaa, un besso
fins dema

Ona Borràs ha dit...

Bones Pau!
Ja he fet es joc aquest de sa proteina i també i mirant els altres links...
aixo de fer sa proteina m' ha costat un poc, a s' hora de fer sa traduccio no entenia de que anava la cosa.
Be mes tard ja te la enviare.
Ciao!!

lorenzo galvez ha dit...

Este juego me gusta, ha sido muy divertido jugar, aunque ya sabes que a mi eso de pensar no me va... creo que este juego es lo mismo que hablamos en clase y si, lo encuentro bastante interesante, porque yo antes de esto no tenía ni idea de genética y ahora tengo una ligera idea. Espero saber más en un futuro.

Joana ha dit...

Hola Pau!

El tema de la genètica me pareix bastant interessant, bàsicament perque hu vaig fer l'any passat, però tampoc l'he arribat a entendre del tot, en sa meva opinió l'hem vist massa ràpid per entedrer-ho ja que és un tema molt complexe.
Aquestes pàgines me pareixen un bon mecanisme didàctic relativament més "divertit" que donar la teoria d'un llibre.
He fet ara el joc de la proteïna i m'han ajudat a entendre millor el procés.
Miraré d'enviarte-la ara.
Au adeu!

Anònim ha dit...

despres de veure tots es comentaris me pareix que soc sunica que ha visitat tan poc aquesta pagina pero bueno soc na Maria de B1C jo sincerament no mhe enterat de res de lo de sa proteina, lo de la genetica me pareix un tema bastant complicat i molt mes fer una proteina pero be amb sa informacio dels enllaços mes tot el que hem xerrat a classe ha servit per entendre un poc mes aixo de ADN

Magda Villalonga ha dit...

M.Magdalena B1C

Tot això de l'ADN i l'ARN ho conec un poc perquè quan feia 4 d'eso vaig fer biologia i encara menrecord del que varem fer.

Sa veritat es que el tema de la genètica em va agradar bastant, va ser un tema bastant entretingut.
La guanina, la timina, l'adenina i la citosina em varen quedar gravades, vaig aprendre bastant sobre genètica l'any passat i em va agradar. Però amb el joc aquest no m’han quedat segons quines coses molt clares eeh, crec que embulla un poc.

Francesc ha dit...

Hola! El joc es fàcil però aprendre els noms de les diferents composicions de la nostre informació genètica es un poc avorit.