dilluns, 2 de febrer del 2009

Càlcul de l'Index de Massa Corporal

L'Índex de Massa Corporal (IMC), és un indicador antropomètric de l'estat nutricional. L'IMC per mesurar el sobrepès, és un mètode fàcil d'utilitzar, a més d'econòmic. La Taula d'IMC, és un excel·lent indicador dels diferents graus de sobrepès i obesitat, així com dels casos d'extrema primesa.
L'Índex de Massa Corporal (IMC) és una eina que s'utilitza no només per a tractaments personalitzats, sinó també per realitzar estudis estadístics d'una població determinada. L'IMC, s'utilitza per poblacions adultes, no sent aconsellat per als nens, per a ells hi ha un altre tipus d'avaluacions antropométricas més apropiades a la seva edat.
Es calcula de la següent forma

IMC = Pes Actual / Talla 2 (m 2)
Taula d'IMC
18,4 o menys: primesa
18,5 a 24,9: Saludable
25 a 29,9: Excés de pes
30 a 34,9: Obesitat • Grau I
35 a 39,9: Obesitat • Grau II
40 o més: Obesitat • Grau III
Calcula el teu IMC, emprant la calculadora i averigua quin seria el teu pes ideal segons la teva estatura.

24 comentaris:

f.m.pinder ha dit...

Hola Pau;
Aquesta s'ha de comentar??
Bé, a mi me pareix que aquest mètode més que "real" (real en el sentit de eficient) deu ser una guia perque un sàpiga el seu estat més o menys. Com vares dir, s'ha de tenir en compte la massa muscular i tantes altres coses que poden afectar el resultat final.
T'hem d'escriure el resultat??
Bé, a mi m'ha sortit devers 23'735..., tot i que les mesures estan aproximades.
No sé què més posar, així que fins demà Pau!!!

Ceipmiquelduranisaurina ha dit...

23.32...
estiic saludableee jaja
no see que e de fe amb alloo...
to deix axi?
engaa finss dijouss!
un besso

Francesc ha dit...

hola sóc en Pericas,a mi m'ha sortit 20,6 estic saludable tot i que pensava que estava més prim.Es una manera fàcil de s'abre el teu pes però com be vares dir pot variar.Adeu.

alice ha dit...

ola PAU,

el meu índex de massa corporal és de 24.5 aproximadement,
per lo q veig.. tenc un poc de sobre pes.. xD, la veritat que ha estat bona idea perquè no sabia com estaba realment

ÉS una bona manera de poder calcular i saber més o menys el nostre estat físic i axí poder controlar.nos un poc més alhora de menjar i de fer més o menys exercici.

Fins la pròxima classe.
adeww!!!!!!

Coloma perez ha dit...

Hola Pau

No pens posar el que m'ha sortit perquè a ningú l'interesa el meu pes.
Crec que és una tonteria fer aquets càlculs perquè si un sap que menja porqueries, no fa esport, es pasa el dia tirat en el sofa sense fer res, etc ets pots imaginar que no tendrà un pes saludable; però si veu a una persona que menja molt i no engreixa o tot el contrari es per pura genètica si tota la teva família es obesa tu segurament seràs obes o el contrari; així que no estic d'acord amb calcular el teu pes fent aquella fòrmula.

Adeu!

//juanan// ha dit...

Hola Pau soc en Juan Antonio.

A mi me ha sortit 19.98 estic saludable.Esta be aquest sistema de medir el teu index de massa corporal,pero crec que no nomes son aquests factors els que condicionen l'IMS.

Sara Botello ha dit...

Hola Pau!

Bé jo he fet lo del índex de massa corporal i a jo em dóna 19'2 ...
Mirant la gràfica he vist que el meu pes és saludable i això em reconforta un poc la veritat perquè pensava que no ho era del tot saludable...
Això de l'índex de massa corporal em pareix bé però també crec que hi ha més coses que influeixen al nostre cos i al nostre pes i que aquesta prova no és del tot eficaç per tothom. És a dir, que hi ha persones que són primes pel seu metabolisme i d'altres que tenen tendència a engreixar també pel seu metabolisme.

Això és tot!!!

Fins dimarts...

joan manel ha dit...

a jo me surt 21.16158817147292

es a dir, estic saludable

Rafel Riutort ha dit...

hola bones!!! Akesta calculadora es molt interesant si t interesa sebre x sa teva massa sobre tot a les persones k es dediken al culturisme ...:p
:-#

Estefania Pérez ha dit...

Be jo no e sabut emplear aquesta calculadora però supos que estic saludable....

Me pareix una tonteria perque cada persona sap si esta saludable, prima o té sobrepes, basta en mirar es seu físic però be...

Fins dema!

Anònim ha dit...

axo es una merda!
ma sortit 15...
be que i farem...
adeu!

Tania Salazar ha dit...

Hola!

no he podido saber mi indice de masa corporal por que no se cuanto mido ni cuanto peso pero bueno supongo que ira como una calculadora normal asi que no creo que tenga mucho misterio.

nos vemos!

Raquel Riveros ha dit...

Hola soc na RAQUEL de b1c
Per poder sabre si el teu pes és el més adecuat hem de calcular sa nostra massa corporal, és un dels mètodes més fiables i senzills. Es diu que hi ha sobrepes quan l’index supera a 25, aixo vol dir que es recomanable cuidar-se. I es considera que hi ha obesidad quan l’index supera a 30 i aixo vol dir que hi ha perill a la nostra salud.

I finalment la meva massa corporal és de 19,8 , aixo vol dir qu estic saludable. :)

Llorenç Abrines ha dit...

Emmmmm... sí, però no m'interessa saber el meu índex de massa corporal i menys a l'altre gent.

No ho he fet i tot.

Dew!

Anònim ha dit...

Nose cuanto mido ni cuanto peso asi que no puedo realizar el calculo de todas formas creo que deben influir otros factores en este calculo que no han sido planteados.

antonia varo ha dit...

aquest test no crec que sigui molt veritable pero crec que pot indicar-te una mica com és el teu index de massa corporal encara que no serveix a totes les persones.

Yeison ha dit...

Hola!
Este método esta muy bien. Así en cualquier momento puedes saber tu masa muscular.

tomeu marc munar ha dit...

Pens que tothom sap si esta gordo, prim, obeso.... trop que això és un doill.
Si un mateix se mira sap si esta saludable o no, i si una persona fuma, beu molt alchol i coses rares també sebrà que no du una vida molt saludable.

Adeu

lorenzo galvez ha dit...

23.79... estic fet un bou. Se nota que en tus clases perdemos mucho peso de la cabeza he descubrierto otro tipo de ejercico jajajaja. Supongo que estos cálculos no son exactos pero si esto un aproximación estoy aproximadamente saludable.

Joana ha dit...

Hola Pau!

L'Index de Massa Corporal és un bon mètode pel qual descobrir quin és el nostre estat nutricional. No es una eina que s'utilitzi entre la comunitat mèdica per donar resultats de proves; Però si és molt útil per controlar d'una forma més personal el teu estat de salut, en referència al pes i així tenir un bon motiu per canviar de hàbits si aquests no són massa bons.

Adeu!

Anònim ha dit...

maria de B1C sincerament en aquesta noticia no se que es lo que vols que te digui, simplement ens ha servit per calcular la nostra massa corporal, be de totes maneres que sabpigues que ma sortit 23i nose que osigui que estic saludable =P

joanmanel ha dit...

Hola!
A mi aquestes operacions no m'han sortit, són molt difícils.

Ona Borràs ha dit...

No crec que aquest sistema sigui 100% fiable, com bé diuen els meus companys s' ha de tenir en compte que la massa muscular de cada una varia i altres factors influeixen en la complexió d' una perosna.
el meu IMC es de 18'8, una per sona amb aquesta xifre segons aquest metode seria de complexitat mes bé prima, i no es el meu cas pero la meva manca de massa mucular ho iguala.

Magda Villalonga ha dit...

M.Magdalena de B1C


No se molt bé que comentar sobre aquesta notícia, e fet l'exercici i ma donat que estic prima xD haurem de menjar un poc més jaja. Però el pes no només depèn de l'alçada i de la nostra massa corporal, ja que influeixen moltes altres coses penso jo. Cada persona té una complexió diferent de la resta de persones.

Ja se que el comentari és molt curt però no se que més comentar.